onsdag den 29. april 2015

Tyk natfisk


Hej Ole!

En aften/nattur til kysten var lagt i støbeskeen igår. Vi indfandt os på det udvalgte stræk omkring kl. 21 og begyndte så småt at gå igang. Der var en del andre fiskere på pladsen og kårene var trange, men trods dette lod det sig gøre, at finde plads.
Vi havde ikke fisket længe før jeg fik et hårdt hug et stykke ude i kastet. Fisken var først lige henne og markere på Wobleren, for efterfølgende bare at tage den for fuld skrue. Jeg kunne efter en fin fight lande og genudsætte en flot blank sag på ca. 2,2 kg.
Lidt tid gik og jeg havde imellemtiden endnu et godt bud derude, men fisken fik ikke fat. Noget tid efter var der så fisk inde under land igen og jeg fik en mindre fisk på lidt over kiloet, som selvfølgelig fik friheden igen.
Efter en gang foder oppe på det tørre, var det så i vandet igen. Jeg havde ikke stået derude længe, da jeg pludselig får et tungt og ikke særlig hårdt hug... Tilslag og fast fisk. Denne Havørred viste sig dog med det samme at være af en lidt anden kaliber end de foregående. Fisken rev ret voldsomt line af hjulet og det var tydeligt, at det var en fin fisk i sit livs kondi. Flere gange tog fisken lange og hidsige udløb, ligesom den tog et par gode luftture derude. En sublim fight den leverede, det måtte jeg tørt konstatere. Dette til trods, så måtte den til sidst overgive sig til nettet.
Vægten viste 4,05 kg. og længden strak sig ud på 67 cm. Hvilket giver en konditionsfaktor på hele 1,35. I maven havde den 3 store sild og en stor tobis.
Agnen var en af de ældre OLR-tobis træwoblere - og jeg skal da love for at dine gamle Woblere stadig kan gøre arbejdet :O)

/Jan svendsen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar