søndag den 19. oktober 2014

Cafe Latte fisk


DMI havde stillet en jævn sydlig vind i udsigt for Stevns og omegn, men som så mange gange før, så skiftede vejrguderne mening i sidste øjeblik, og i stedet for en jævn vind blev den nærmere frisk, og så drejede den tilmed om i sydøst for en kort stund.

De der kender Stevns ved, at det hurtigt kan blive besværligt at fiske i den vind, men jeg tager ofte ud når vinden er lige på grænsen, for jeg KAN simpelthen ikke fiske i fralandsvind og spritklart vand - det suger motivationen ud af mig.


Sådan så der ud lidt før middag, og vandet var endnu ikke blevet farvet i nævneværdig grad. Disse forhold er lige mig, men bølgerne kan godt hæmme fiskeriet hvis de bliver for voldsomme, og det var tilfældet i går.
Jeg måtte derfor rykke længere nordpå.

Her var vandet imidlertid godt uklart, ja, der var mildt sagt 0-sigt for vandet var lysebrunt, og mange har det med uklart vand, som jeg har det med spritklart vand, de mister motivationen. Jeg havde da også pladsen helt for mig selv - ikke dårligt.

Jeg gav det en chance, og allerede i 3. kast skubbede en fisk forsigtigt til wobleren. Dette gentog sig flere gange, og det er jo kendetegnende for årstiden, man kommer i kontakt med mange fisk, men at kroge dem kan godt være sin sag.

Efter flere kontakter spottede jeg en fisk, der lige var oppe at vende i overfladen, og efter 2 kast huggede den - en fin fisk med et let gyldent skær, som lod sig lokke af min OLR Tobis Slim i farven "Greenhouse Purple".

Ingen kommentarer:

Send en kommentar