mandag den 2. december 2013

Flot fisk trods lav vandstand


Johnny Herrmann har sendt en fangstberetning fra i går:

Søndag var jeg på Stevns med gutterne fra vores Facebook gruppe. Vi delte os op, og på mit første stop var alt vandet væk (super lavvandet), men det afholdt mig ikke for at blive ved i 3 timer. Derefter flyttede jeg til en kendt efterårs plads. Stor var min forbavselse over at se,  at jeg var den eneste der var derude. Startede med at fiske med en Snurrebasse i sølv, men uden held. Derefter skiftede jeg til en lille 10 g wobler, og jeg skal love for det var et godt valg.
Fik 2 over målet. Sølv med løse skæl, 42 cm og en kæmpe på 68 cm (4,18kg og kondi 1.33 !!!) Tabte også en ca. 2 kg fisk bare 2 meter fra nettet. En enkelt undermåler blev det også til.

Fantastisk oplevelse at få så flot en fisk, når nu jeg blev og kæmpede med den onde vind på 12-13 ms.

Desværre løb mit GoPro 3 tør for strøm bare 2 kast inden den store huggede, og er nu glad for jeg fiskede videre, og ikke bare stoppede for at skifte batteri.

Fantastisk dag, selvom det blæste 13 ms, og lav lav vandstand.

Hjul = Stella 3000
Stang = 9 fod 7-22 g Talon (USA), håndbygget af Exclusive Fishing Store,  Tyskland

- - -

Tillykke med den flotte fisk - endnu et godt eksempel på, at man ikke bør spilde dyrebar fisketid på at kigge i højvandstabeller - fiskene er ligeglade.

1 kommentar:

  1. Stort tillykke med den flotte Basse Johnny =) pragtexemplar

    SvarSlet