søndag den 20. oktober 2013

Blankfisk fra klinten


Det har været et helt fantastisk vejr i dag - til fiskeri altså - lunt, overskyet og en tilpas vind fra sydvest, det jeg kalder "blødt" fiskevejr.

Kommet ned på klinten var forholdene lige så indbydende som vejret, godt med gang i vandet, som tilmed også var tilpas uklart efter en frisk sydøstenvind i går.
Der skulle da heller ikke mange kast til, før en fisk tog min OLR Tobis, og til min store glæde var det ovenikøbet en blankfisk med løse skæl, 1,2 kilo og 48 cm - dejligt.

Jeg havde et par små kontakter senere, men fiskeriet blev ikke helt som forventet, idet en stor sæl dukkede op på scenen og den valgte at "slå lejr" en kastelængde ude, hvor den jævnligt viste sit store hoved.
Ja, det gør helt sikkert noget ved fiskeriet.

I forbindelse med et pladsskifte mødte jeg en anden fisker, der havde fået en farvet fisk på omkring 2 kilo, så fiskene er derude.

En god dag med gode oplevelser i den flotte natur, der nu er klædt i efterårets farver.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar