fredag den 26. april 2013

Hornfisk på det nordlige Stevns




Så gik den ikke længere - desværre!

Jeg var på en lille fyraftenstur i går eftermiddags, og der skete meget lidt, bortset fra at der godt med møg i vandet.
Milivoj dukkede også op, og efter et par timer blev vi hurtigt enige om, at det var en noget tynd forårssæson i år.
Jeg havde egentlig besluttet mig for så små at indstille fiskeriet, da jeg pludselig hørte et udbrud fra Mili, der stod ca. 100 m fra mig. Hans stang flexede, og straks steg humøret adskillige grader - så var der altså fisk derude alligevel!!
Det næste råb fra Mili var nok noget nær det sidste jeg havde brug for at høre - DET ER HORNFISK! Selv på 100 m afstand var det til at spore skuffelsen i Milis toneleje.

Så gik jeg hjem!

Det kan altså konstateres, at fortroppen af den årligt tilbagevendende forårs- og sommergæst er nået til det nordlige Stevns, og snart vil vore kyststræk være invaderet af disse tusindbrødre, til stor irritation for de fleste inkarnerede kystfiskere, og til stor glæde for mange andre, som blot har ventet på denne fisks indtog i de danske farvande.

Billedet herover er fra sidste år - den eneste hornfisk jeg fangede i 2012 - simpelthen fordi jeg holdt op med at fiske derefter.

Husk at DU stadig kan være med i opløbet om 6 OLR woblere - det kræver blot at du indsender en fangstrapport ledsaget af et godt billede.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar