torsdag den 20. december 2012

Glædelig Jul


Fiskeåret 2012 går snart på hæld, der er 4 dage til juleaften, og vejrudsigten spekulerer i disse dage i en hvid jul, med tilhørende frostgrader og kolde vinde fra øst.
Det kan, i lighed med de seneste 2 vintre, desværre hurtigt udvikle sig til noget der ligner isvinter og dermed stærkt begrænsede muligheder for at komme på kysten i jagten på noget vintersølvtøj.
Lad os ikke håbe det går så galt.

Det har været et fiskerigt år, set fra min stol ikke så meget hvad angår fangster, men der har generelt været mange fisk langs kysterne i området, men fangster af de helt store fisk på 6-7 kilo har været begrænset - i hvert fald så vidt jeg har hørt. Til gengæld har der været rigtig mange fisk mellem 40 og 50 cm, og en del i størrelsen 2,5 - 3,5 kilo, hvilket jo også er en rigtig flot fisk for langt de fleste kystfiskere.
Overordnet set har fiskeriet været rigtig godt, både forår og efterår, og de der har dyrket natfiskeriet i sommernætterne har også fået fisk.
Alt i alt et godt år, selvom nogen nok hårdnakket vil påstå det modsatte.

De løbende opdateringer her på bloggen taler sit eget tydelige sprog, og jeg vil i den forbindelse benytte lejligheden til at rette en stor tak til de, der har taget sig tid til at sende deres bidrag i form af beretninger og billeder af deres fangster - det er med til at gøre Stevnsfisker.dk et besøg værd. Lad mig samtidig opfordre læserne til, også i det kommende år, at dele fangster, erfaringer og oplevelser med de øvrige besøgende.

Om et par måneder, i februar 2013, har Stevnsfisker.dk eksisteret i 5 år, og det vil blive markeret på en passende måde, men mere om det senere.
Det har været 5 sjove og lærerige år for mig, og de tilkendegivelser jeg løbende får på mail fra læserne fortæller mig, at jeg har nået mit oprindelige mål med etableringen af siden - nemlig at inspirere og motivere ligesindede til at kaste sig ud i større eller mindre projekter med at fremstille eget endegrej. Samtidig har jeg fået stimuleret min lyst til at videreformidle mine erfaringer med det jeg brænder for, nemlig fiskeriet og alle elementerne i det.
Tak for alle mails med rosende ord, og tak for jeres feedback i det hele taget.

Tak til fiskevenner og bekendte for hyggeligt samvær ved vandet og i værkstedet - vi ses forhåbentlig i 2013 til en masse gode oplevelser ved vandet.

Stevnsfisker.dk ønsker hermed læserne en rigtig Glædelig Jul og et godt og fiskerigt Nytår.


På gensyn i 2013



6 kommentarer:

  1. Tusind tak for en fed side, kigger forbi et par gange om ugen, og følger din blok så snart der er nyt. Fortsæt endelig :)
    Og god jul og godt nytår til dig også.

    K&B

    SvarSlet
  2. Jeg siger også tusind tak for en rigtig fed side,er også forbi din blok flere gange om ugen,som Thomas siger så fortsæt endelig i den gode stil.Og rigtig god jul til dig Ole Rådhede,og til alle på bloggen

    SvarSlet
  3. Hej Ole Rådhede

    Glædelig jul og et knald godt nytår..

    Ja bloggen og Stevnsfisker er uden sammenligning den mest gennemførte af dem alle, (for lystfisker) og de 5 år med stevnsfisker er fløjet af sted….ikk´

    Jeg får mange positive tilbagemeldinger fra mine kunder i Danmark,Sverige og Tyskland (om siden her)…Et klap på skulderen til dig Ole…

    Og tak for mange hyggelige timer sammen i 2012 de har været meget lærerigt for mig, med vores små og store projekter..dejligt at have en ligesindet der brænder så meget for det…..

    Ses i det nye..

    Venlig hilsen
    Ole Gregersen

    SvarSlet
  4. Hej Ole!
    Glædelig Jul samt rigtig godt Nytår herfra!
    Håber vi kan fange nogen fisk i 2013 og ja kanon hjemmeside!
    vh Mili

    SvarSlet
  5. Hej Ole

    Alle på Stevnsfisker.dk ønskes en Glædelig Jul og et godt Nytår.

    Og som det allerede er blevet nævnt, så tak for en SUPER hjemmeside ;O)

    Vi ses på Kysten


    Mvh Jan Svendsen

    SvarSlet
  6. Hej Ole

    Glædelig jul og godt nytår til dig og familien, fortsæt den gode stil...

    Bedste hilsner

    Liisborg

    SvarSlet