fredag den 14. december 2012

Fingerbeskyttelse



For bare et par år siden havde jeg kun hån til overs for de, der svøber deres pegefinger ind i sportstape inden de begynder fiskeriet, med henblik på at beskytte fingeren mod skader fra den tynde fletline, som de fleste benytter i dag.
Jeg havde indtil for få år siden en perfekt motorik, der åbenbart bevirkede, at jeg slap linen på det helt rigtige tidspunkt, og jeg havde derfor ingen problemer med skader på fingeren.¨

Men der sker åbenbart noget med finmotorikken når man har passeret de 50, for pludselig gik det ikke så godt, og jeg skal hilse at sige, at kombinationen af en tynd fletline mod en våd fingerspids, når man ikke får fjernet fingeren i tide - det gør så forbandet ondt, og det bløder også en del.

Derfor måtte jeg nødtvungent hoppe på "tape vognen", og det er en fin og velfungerende løsning, jeg blev bare træt af, at klisteret fra tapen ikke var til at få af fingeren igen når først tapen var blevet våd.

Ved et tilfælde faldt jeg over denne smarte anordning, som kan ses på billederne herover - Gamakatsu Castingprotector - en kvarthandske i 3D Mesh, neopren og tyndt læder - som på glimrende vis beskytter pegefingeren mod fletlinens hærgen.
Da jeg modtog handsken med posten måtte jeg straks ud for at prøve den, og trods det lidt tykkere materiale - i forhold til tapen - så fungerer den perfekt, og man vænner sig hurtigt til at bruge den. Samtidig er den så tynd og let, at den også fint kan bruges under et par fingerløse handsker.
Handsken fås i flere størrelser, samt til både højre- og venstrehåndede.

Handsken har oprindeligt kostet 299,- men kan nu fås til 149,-

Har det vakt din interesse, så kan den fås HER

Ingen kommentarer:

Send en kommentar