lørdag den 22. september 2012

NGP Swing wobler


I juni i år skrev jeg lidt om dette gør-det-selv projekt, hvis ophavsmand er Niels Garde, der lod sig inspirere af afsnittet om woblerfremstilling på Stevnsfisker.dk.

Niels valgte at tage woblerfremstillingen et skridt videre, nemlig ved at tilføre sin wobler et svaj, der giver wobleren et bevægelsesmønster, som lever op til de krav Niels stiller til et stykke endegrej.
Og det er jo lige netop dét det hele handler om - at skabe lige nøjagtig dén agn, som i forhold til kasteegenskaber, udformning og bevægelsesmønster opfører sig på lige præcis en måde der gør, at man tror på sin agn.

Niels har knyttet en kommentar til billedet herover:

Tænkte at det måske var interessant at se hvad ovennævnte havde udviklet sig til, med en umalet
prototype i forgrunden af billedet. Som man kan se stikker messingrøret ud i begge ender.
Nu er det lykkedes at få dem ned på 21-22 gr i vægt ved nøjagtigt at veje belastningen sammen
med messingrøret inden der støbes med polyester. Belastningen skal veje ca. 15 gr. så resten af wobleren udgør altså kun 6-7 gr. polyester.

Jeg får tit og ofte henvendelser fra lystfiskere, der har ladet sig inspirere til at gå i gang med deres egne større eller mindre gør-det-selv projekter, hvilket naturligvis glæder mig meget, fordi det sådan set var hele meningen med etableringen af Stevnsfisker.dk - at være en kilde til inspiration.

Det er også rart at få lidt feedback som ovenstående, for det fortæller jo noget om, at det lykkes for nogen at skabe noget brugbart efter at være blevet inspireret.

Efter snart 7 år med fremstilling af både blink og woblere må jeg bare erkende, at det ligesom lystfiskeriet ikke er noget man bliver ekspert i, for jeg finder hele tiden nye fremgangsmåder i de enkelte elementer af produktionen, og jeg laver stadig masser af fejl, som jeg heldigvis også tager ved lære af.

Lad jer endelig fortsat inspirere derude

God weekend

Ingen kommentarer:

Send en kommentar