tirsdag den 10. april 2012

Den første hornfisk har ramt Stevns

Jeg har fået en mail fra Raymond Holm, der var så uheldig at kroge årets første hornfisk på sin flue i går - på Stevns!
Raymond beretter om flere hårde hug på fluen, uden at fiskene blev siddende, og han syntes det føltes som horn, men han var ikke sikker grundet det tidlige tidspunkt og det kolde vand. Men ak, det lykkedes at kroge et bæsterne, og da fisken sprang fri af vandet var han ikke længere i tvivl - en HORNFISK!!

De der kender mig ved, at jeg betragter hornfiskens årlige indtog som en pestilens - hverken mere eller mindre. Hvor jeg dog bare HADER disse tusindbrødre, som i den grad forstyrrer fiskeriet efter havørred, og i de senere år er jeg i lighed med mange andre begyndt at lægge grejet til side og sysle med andre gøremål når hornfiskenes brudefærd er på sit højeste.

Jeg ved godt, at mange har stor glæde af at fange disse fisk, og fred være med det, bare jeg kan blive fri.

Raymond fik dog også et par fine fisk (havørred forstås) på ca. 50 cm med både tobiser, hundestejler og kutlinger i maven, ligesom der også var en del rejer i det lave vand på fiskepladsen.

Tak for advarslen, Raymond. Jeg begynder at sætte nye batterier i pandelampen, for noget kunne tyde på, at natfiskeriet starter tidligt i år.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar